Живеејќи во дигиталниот свет, младите сè помалку одлучуваат да читаат печатени книги. За жал, нив ги заменија со филмови, серии и реалити емисии
Впечатливо е дека со секоја нова генерација доаѓа и до намалување на интересот за „пишаниот збор“.
Во денешно време, културата на читање е значително помалку негувана отколку што беше порано. Знаеме дека вниманието на децата го привлекуваат различните социјални мрежи на кои се приклучуваат, како и кратките текстови. За нив, книгите се малку заморни и досадни, како што често самите велат. Тие не се заинтересирани за таков вид размислување, за долги реченици, меморирање, разговори за овие теми. Побрзите форми на комуникација и размена на информации им се многу поблиски и ги користат многу почесто.
Живеејќи во дигиталниот свет, младите сè помалку одлучуваат да читаат печатени книги. За жал, нив ги заменија со филмови, серии и реалити емисии.
Не може да се оспори фактот дека технологијата напредува од ден на ден. Достапни се сè повеќе аудио книги, како и онлајн изданија. Со тоа младите забораваат какво е чувството да се има книга во рака. Брзиот живот влијае на денешните генерации така што тие не се грижат за своето ментално и психолошко здравје, односно не се занимаваат со својот напредок. Тие го негираат чувството што се јавува додека зборовите на хартија им го будат.
Не е познато во кој момент младите почнале да мислат дека читањето е само губење време. Напротив, како да не сакаат да сфатат дека тоа е многу важно во развојот на личноста. Дека така се проширува фондот на зборови, но и начинот на изразување на чувствата и мислите. Како да им е многу тешко да разберат дека книгата е самоспознание. Важно е младиот човек да почне да чита рано токму поради спознавање на доброто и злото, моралното и неморалното.
Сепак, одговорот на прашањето зошто младите денес читаат помалку од порано, е многу комплексен. Тој првенствено треба да се бара во социолошките, психолошките и културните околности. Но, секако, не треба да заборавиме дека овој проблем потекнува, во најголема мера, од навиките во семејството.
Децата треба да се воспитуваат во оваа насока уште од рана возраст, развивајќи ја нивната култура на читање и љубопитност.
Денес, младите се доста функционално „неписмени“. Фактот дека некој ги знае сите букви не значи дека е писмен. Она што е прочитано треба да се репродуцира. Многу е важно да сфатат дека аудио книгите не можат да ги заменат печатените. Еден од начините за учење на правописната норма е читањето книги.
Многу луѓе денес читаат секакви работи и тврдат дека се добро начитани. Но, треба да се има критериум, за да ја знаете вистинската вредност на едно литературно дело. Книгата не е за забава, за заспивање по добра вечера. Основната дефиниција за книга е дека таа е медиум што претставува збирка зборови и слики што пренесуваат знаење или замислена приказна.
И за крај, кога веќе зборуваме за книги што секој треба да ги чита, секако дека тоа се светските класици, енциклопедии и сè што е дел од општата култура.
Мартин Матас